Nieuwsbrief blog mannetje van het web

Nieuwsgierigheid wekken en scoren met je nieuwsbrief

Van nature is de mens nieuwsgierig. Als nieuwsbrief schrijver kan je hier handig gebruik van maken. Over het algemeen is nieuwsgierigheid een beproefd recept om mensen in beweging te krijgen. Maar hoe wek je nu die nieuwsgierigheid? Dus hoe zorg je ervoor dat je lezer gaat klikken? In deze blog geven wij 3 tips om te scoren met je nieuwsbrief.

#1 Los een relevant probleem op

Nieuwsgierigheid of interesse opwekken en vervolgens om zetten naar conversie begint bij het geven van een oplossing van een relevant probleem voor de lezer. De kop -en onderwerpregel van je nieuwsbrief zijn hierin belangrijke elementen waar veel mogelijkheden liggen. Door een krachtige en heldere kop -en onderwerpregel trek je direct de aandacht van de lezer. Men wordt nieuwsgierig en wilt meer weten. Concreet betekend dit een hogere openingsrate en click trough rate van je nieuwsbrief.

#2 Voeg een spelelement toe

Zet je e-mailmarketing hoofdzakelijk in om sales te genereren? Dan is gamification een effectieve manier om nieuwsgierig op te wekken. Met gamification voeg je een spelelement toe aan je aanbod / service. Spreek niet direct over korting maar laat de lezer zelf ontdekken hoe hoog de korting is of hoe ze in aanmerking komen om korting te krijgen. Je maakt er dus een spelletje van. Er zijn talloze mogelijkheden hierin waaronder een persoonlijke actiecode of draaien aan een rad van fortuin.

#3 Pas een cliffhanger toe

Cliffhangers zie je vaak bij tv series. Er wordt tijdens een aflevering toegewerkt naar een climax maar de climax wordt nooit gehaald, de aflevering is afgelopen. Je wilt als kijker weten hoe dit afloopt, dus ga je de volgende keer weer kijken. Dit is ook mogelijk met een nieuwsbrief. Maak je lezer warm met een uniek aanbod, een verhaal of geef je lezer waardevolle informatie. Het beste bewaar je vervolgens voor na de klik. Deze nieuwsgierigheid zorgt direct voor een hogere click trough rate.

Nieuwsgierigheid wekken hoeft niet moeilijk te zijn. Ga creatief om met je content en zorg alsmaar weer dat je lezer meegenomen wordt in je verhaal. Zorg continue voor vernieuwing waardoor de lezer uiteindelijk een klant of vriend van je wordt.

Het wekken van nieuwsgierigheid is niet het enige wat je kunt doen om succesvol te zijn met e-mailmarketing. Meer hierover lees je in onze volgende blog over e-mailmarketing.

Wil je ook een succes maken van je e-mailmarketing? Neem dan vrijblijvend contact met ons op!