Conversie optimalisatie

Kom in contact met jouw doelgroep

Conversie optimalisatie

Op een efficiënte manier er voor zorgen dat je website bezoekers daadwerkelijk klant worden door bijvoorbeeld een product te kopen of een dienst af te nemen noemen we conversie optimalisatie. Op het moment dat er een potentiele klant op je website terecht komt wil je ook dat hij of zij iets gaat doen wat leidt tot conversie. De volledige gebruikerservaring op de website is hierin van groot belang. Haakt de bezoeker voortijdig af of wordt er geen daadwerkelijke actie ondernomen? Dan is optimaliseren van groot belang. Een gedegen optimalisatie strategie zal uiteindelijk leiden tot een hogere conversie ratio.

Conversie optimalisatie mannetje van het web uitleg

Waarom?

De 5 redenen volgens het mannetje om aan de slag te gaan met conversie optmalisatie

  • Bezoekers omzetten tot klanten / conversies
  • De potentiele klanten merken er niks van
  • Maximale rendement halen uit online campagnes
  • Hoge gebruiksvriendelijkheid van je website
  • Duidelijke en meetbare resulaten

Hoe?

De juiste inzichten zullen leiden tot beslissingen voor het beste resultaat.

Webanalyse

Het analyseren van uw doelgroep / potentiele klanten door middel van diverse conversie tools. Met als doel het optimaliseren van je online campagnes en website om te zorgen voor maximaal rendement.

Gebruiksvriendelijkheid

Het optimaliseren van de structuur, design en content van de website. De knelpunten die worden ontdekt tijdens de nulmeting zullen verbeterd moeten worden wat uiteindelijk gaat leiden.

A/B Testing

Tijdens een A/B test worden twee varianten van bijvoorbeeld een call to action button  vergeleken met elkaar. Potentiële klanten krijgen willekeurig één van de twee varianten te zien wat uiteindelijk gaat leiden tot een winnaar. Hieruit kan worden vastgesteld uit welke variant je meer conversies haalt.

Starten met conversie optimalisatie?

Het mannetje is de specialist die je helpt bij jouw online groei. Hij haalt alles uit de kast om het maximale resultaat uit je website en online campagnes te halen zodat deze groei gerealiseerd kan worden.