Social media is niet meer weg te denken uit ons hedendaagse leven. Niet alleen privé maar ook zakelijk wordt deze manier van marketing ingezet om bijvoorbeeld de naamsbekendheid van je bedrijf te vergroten. Op basis van je online aanwezigheid bepaald je doelgroep of hij of zij in zee gaat met jouw bedrijf. Hier hoort niet alleen je website bij maar ook je online kanalen zijn een belangrijk onderdeel in de verschillende fases van de customer journey van jouw doelgroep. Of het nu om Instagram, LinkedIn of Twitter gaat, wij helpen je graag op weg om je doelstellingen te behalen.
Een analyse van jouw doelgroep(en) is één van de eerste punten voor het optimaal inzetten van jouw social media. Hoe meer je van je doelgroep weet, zoals hun interesses, hoe beter je ermee kan communiceren. Vanuit daar kunnen we bepalen op welke kanalen en met welke content je het beste jouw publiek benaderd. Hierdoor versterk je de interactie wat kan leiden tot meer conversie.
Een gedegen strategie ligt ten grond slag voor het optimaal inzetten van je online kanalen. Het bepalen van je doelgroep is daar een onderdeel van maar ook je doelstellingen zijn daar een belangrijk onderdeel van. Ga je die doelstellingen bereiken met betaalde of onbetaalde content? Het zijn allemaal vragen die we vooraf in kaart brengen. Enkele andere voordelen van Social Media marketing:
Het kan verleidelijk zijn om te kijken hoe je concurrenten bezig zijn op social media en dit dan na te bootsen. Toch is het belangrijk om relevant en onderscheidend te zijn ten op zichten van de concurrentie. Je moet uniek zijn voor je doelgroep en zij moeten je niet gaan zien als één van de zoveel.
Heb je op dit moment nog geen actieve social media accounts? Dan zetten wij die voor je op. Heb je wel accounts maar schort het aan consistentie? Dan nemen wij graag het beheer uit handen. Voor een vast bedrag per maand nemen wij de volledige social media planning voor je uit handen. Benieuwd naar alle mogelijkheden? Neem contact op met ons op en daag ons uit!